maandag 30 mei 2016

Pulperia staat er op het bord, en ze hebben Buen vino! Je moet er geweest zijn om te begrijpen wat zich daar afspeelt. Het is een inktvisrestaurant, iets anders is er niet. Helemaal ingericht op de stroom peregrinos die er langsmoeten (volgens mij wordt de heilige route hier en daar een beetje meer naar rechts of links geduwd, zodat de handel iets meer floreert. Je komt binnen en ziet twee enorme ketels (type wastobbe van oma) waar de mevrouw-met-de-schaar een greep doet in de ketel en er een inktvis uithaalt, dan knip-knip-knip de tentakels er af, dieweer in kleine stukjes en hup, warm en wel op het bord. Smullen maar! Soms beweegt er nog iets, maar dat is niet erg zeggen de kenners. . . Er blijft een stukje inktvis over (het gezicht zal ik maar zeggen) maar dat krijg je niet! Samen met een stenen beker wijn: heerlijk! Dan ook nog eens al die pelegrinos erbij, elke dag feest daar. Nannie en ik zijn er al een keer geweest, je moet durven. Al die inktvissen komen uit de Atlantische oceaan, die redelijk in de buurt ligt. Vandaar!
Ik zit nog na te shaken van gisteren, vandaag wilde ik een beetje rustig rijden, maar moest halverwege alweer de regenbroek aan. Dan kun je kiezen: stoppen voor vandaag, maar dat schiet niet op, bovendien zit je ergens in ' nowhere' , daar wordt je ook niet vrolijk van. Doorrijden dus, ik heb het weer geweten, maar ben niet omgevallen! Zit nu in een plaatsje op 40 km van Compostela.morgen rond 11.00 uur loop ik daar binnen. Gauw kijken of ik nog een botafumera kan scoren.

4 opmerkingen:

  1. 40km,geweldig, je bent er bijna .Terwijl ik tennis op lady's day kom jij aan in Samtiago. Ik hoop echt dat jij de botufera in bedrijf ziet.Dat is de kers op de taart(glutenvrij )
    Geniet,volgens mij schijnt morgen de zon
    Heel veelxxx nan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Harry,
    Genoten van de pulpo?
    Voor de laatste etappe morgen alle goeds. Volgens weeronline.nl wacht er in Santiago een zonnetje op je.
    Buen camino

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi pap, wat een barre berichten, maar het einde al in zicht, dat is wel een zonnetje waard! Ik denk dat je tocht af en toe een strijd tegen de elementen is geweest, hoop dat je nu je lading zon nog gaat krijgen. Fiets je nog verder naar de kust? Geniet van je succes en een lekker feestmaal vanavond!XXX Ingrid

      Verwijderen
  3. Morgen al je doel bereikt? Dat is binnen twee weken als ik het goed heb. Goed hoor. Je zou nog terug kunnen fietsen naar Frankrijk en dan nog binnen de drie weken blijven. :-)

    BeantwoordenVerwijderen